Wil je meer groei en bloei in je team? Geef complimenten! Want wat pokon doet met planten, doen complimenten met mensen.

Wil je graag dat je medewerkers beter, anders gaan werken? Vertel ze dan vooral wat ze wel moeten doen en hamer niet teveel op wat er fout gaat. In onze trainingen vinden wij het geven van feedforward (feedback waarmee je vooruit kunt) erg belangrijk. Naast het voorhouden van een kritische spiegel delen wij royaal complimenten uit!

De eerste complimenten zijn voor:

Fotograaf Danny van Emmerik van Janssen Fotografie voor de foto's op deze site. P'rooflokaalKookwinkel Tinks en Noord Coffee Roasters op de CHV Noordkade in Veghel als fotolocatie en jullie gastvrijheid.  Dank!!

De wet van Snuf

Wat je geeft, krijg je terug. Zo simpel is de wet van Snuf. 

Snuf is de hond van bestsellerauteur Jos Burgers, een leuk, vrolijk beest dat altijd blij is als hij thuiskomt. Zelfs als hij te laat thuis komt, is Snuf blij. Nog blijer dan gewoonlijk zelfs. Dit in tegenstelling tot Jos vrouw Julia, die helemaal niet blij is als hij te laat komt.

In 'De Wet van Snuf' lees je waarom goede relaties beginnen met geven. Aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden belicht Jos Burgers de 26 belangrijkste manieren van geven. Ik vind het een heerlijk, praktisch boek. Leestip dus! Te bestellen bij Managementboek.

Jumbo zoals Jumbo bedoeld is

Team Jumbo Wiegmans in Heesch laat zien hoe je klanten ècht blij maakt! Wie maakt het lekkerste gerecht? Ze organiseerden een recepten/kookwedstrijd voor klanten. Samen koken, proeven, winnen! Super!

Bekijk hier de video.

Proeven doet verkopen

Nadat de slager in Rosmalen zijn zaak verkocht, ging het bergafwaarts met zijn slagerij. De nieuwe eigenaar lukte het niet de winkel staande te houden en ging failliet. Dat ging de eerste slager zo aan het hart dat hij 'zijn' slagerij heropende. En met succes. Gevulde vitrines, vriendelijk en vakkundig personeel èn proeverijtjes. En daar zijn wij dol op! Want proeven doet verkopen. Zoals John Blogg oprichter van Oil & Vinegar, mijn directeur destijds, jaren geleden al zei: "als de tong zegt dat het lekker is, willen de hersenen het kopen!"

Aanbeveling van concurrent

Omdat ik a.s. maandag (het is nu vrijdag 17.00u) een training ga geven in winkel checkte ik nog even of er een witte muur is om op te projecteren. Niet dus. In lichte paniek het internet op om op zo'n korte termijn een mobiel projectiescherm te scoren. Beamershop24.nl heeft een prima scherm, maar daar moet je bestellen voor 15.00u. Gelukkig staat er bij elk product een contactpersoon met telefoonnummer; "Uw aanspreekpartner: Marcel Theisen", dus bel ik Marcel en hij neemt direct op. Nee, een scherm leveren voor maandag lukt niet meer. "Maar", zegt hij, "bij Coolblue kun je online tot 's avonds laat bestellen en dan heb je morgen een scherm in huis." Stomme zet om mij naar de concurrent te sturen? Nee!! Hij heeft in dit geval mij als klant heel erg blij gemaakt. Ik heb m'n scherm besteld en als ik binnenkort een nieuwe beamer nodig heb ... dan bel ik Marcel. Bij deze beloofd! En natuurlijk een compliment aan Coolblue voor het bestelgemak!

 

Gastvrijheid op grote hoogte bij AlpeLune

Gite AlpeLune van Nederlandse ondernemers in de Franse Alpen is een echte aanrader. Wij waren er een paar dagen op basis van half pension. Zo fijn!

  • Oprechte gastvrijheid
  • Meedenken met de gasten
  • Persoonlijke adviezen voor sportieve activiteiten
  • Goede kennis van de omgeving
  • Heerlijk eten

We mochten een avond zelf pizza maken, super lekker, gezellig en TOP begeleiding van Wout!! Merci!!

Gratis tips en inspiratie

Abonneer je op onze maandelijkse mail met gratis tips en inspiratie voor retail en horeca. Uiteraard zijn jouw gegevens veilig bij ons.

Twitter

Bezig met laden...

Volg mij op Twitter