Help! Ik wil niet in een systeem ...
Wij worden er gek van; dé vraag in winkels: “staat u al in ons systeem?” en de onvermijdelijke vraag erachter aan “wilt u in ons systeem?”
Waarom zou ik in 'een systeem' willen zitten?
Lees verderWij worden er gek van; dé vraag in winkels: “staat u al in ons systeem?” en de onvermijdelijke vraag erachter aan “wilt u in ons systeem?”
Waarom zou ik in 'een systeem' willen zitten?
Lees verderUp-sell, cross-sell, bijverkoop …. termen die veel gebruikt worden in winkels en horecazaken. Woorden die gericht zijn op euros verdienen. De omzet moet omhoog.
Foute focus vinden wij dat ...
Lees verderNatuurlijk is er WiFi
Over verwachtingsmanagement
Als je op je website zet dat je gratis WiFi biedt dan moet je dat ook zo zijn, toch? Mijn ervaring leert inmiddels dat Franse campingboeren het niet zo nauw nemen met dit soort online beloftes. Met als gevolg veel gemopper van gasten en irritatie bij het personeel. De verwachting sluit duidelijk niet aan bij de beleving ter plaatse en ik denk dat zoiets makkelijk voorkomen kan worden.
Lees verderVorige week kregen wij deze vraag van Herman, een retailer met zeven winkels:
“Ik heb een goede collectie en aardige verkoopteams, maar hoe zorg ik ervoor dat we nu ook echt meer verkopen?”
Herkenbaar?
Lees verderJe bent op een bruiloftsfeestje. Iemand van de bediening komt langs met hapjes. Op jouw vraag: “Ziet er lekker uit, wat is het precies?” krijg je een verlegen glimlach met “Dat weet ik niet precies, iets met vis geloof ik”. Herkenbaar? In een winkel of horecazaak reageren de meeste mensen geïrriteerd of op z’n minst verbaasd als medewerkers onvoldoende kennis hebben van hetgeen ze verkopen of serveren.
Zo pak je dit aan!
Lees verderMangerie ’t Vervolg aan de Kolperstraat (Fonteinpleintje) in Den Bosch is een restaurant naar mijn hart. Er staat kraanwater op de kaart. Het wordt gekoeld geserveerd in een leuke fles en uitgeschonken in mooie glazen. Met een glimlach, ook dat nog. Zo fijn.
Lees verderWij begonnen onze zomervakantie in de stad van de liefde. Voor het eerst met de kinderen naar Parijs. Ter voorbereiding haalden we een paar boeken op de bieb oa. Ontdek Parijs met kids en we maakten allemaal een top 3 van dingen die we graag wilden doen en zien. De Eifeltoren stond uiteraard op de eerste plaats en de piramide van het Louvre preikte ook op de meeste lijstjes. Alleen de piramide dan he, kunst bekijken sprak het grut niet aan en dus we lieten we de Mona Lisa voor wat ze was.
Lees verderThuis dronk ik koffie van koffiepads en die vond ik wel oké. Buiten de deur genoot ik echter vaak van ècht lekkere koffie. De bonen, het apparaat en de barista maakten het verschil. Om het 7-jarig bestaan van mijn bedrijf te vieren, vond ik dat ik mocht investeren in een nieuwe koffiemachine, met bonen! Zodat ik thuis en op kantoor mijn eigen baristabeleving kon creëren. En dus ging ik op zoek. Niet online, want ik wilde het apparaat kopen bij een winkel, omdat ik a) persoonlijke service en advies wilde en b) graag wil dat kleinere retailers blijven bestaan en dan moet je ze dus handel gunnen. Maar, ik gun niet zomaar ...
Lees verderOp de Horecava Amsterdam Rai bezocht ik natuurlijk de stand èn presentatie van onze samenwerkingspartner Consumatics. Wenda Kielstra en haar team doen onderzoek naar het onbewuste gedrag van mensen en geven advies hoe daar op in te spelen, genoemd neuromarketing. Het variëren met geur, kleur, lettertypes, beeld en bijv. menukaarten beïnvloedt hoe mensen zich voelen en dat heeft effect op hun besteding en dus jouw omzet! Lees hier de vijf tips die samenwerkingspartner Wenda gaf op de horecava 2014:
Lees verderVul hieronder jouw gegevens in en ontvang onze blog en tips rechtstreeks in je inbox!
Over winnende wetten, verborgen verleiders én extra tips voor leidinggevenden!