Klanten verdienen of kopen?

Het kost allebei tijd & geld, maar als je ze verdient, levert het je superfijne klanten op en die zijn zoveel meer waard!

Superfijne klanten zorgen namelijk voor meer superfijne klanten èn ze maken jouw werk veel leuker.  

Auteur en spreker Jos Burgers presenteerde zijn 16e boek in het prachtige, uitverkochte AFAS theater. En zoals we van hem gewend zijn; met humor, veel praktijkvoorbeelden en zijn doktershandschrift op het scherm.

Jos is een meester in storytelling en maakt gretig gebruik van de kracht van herhaling; uit vorige boeken (boekjes moet ik zeggen, want ze zijn heerlijk dun) en eerdere presentaties.

Hoor je dan steeds hetzelfde? Niet helemaal. Want op de vragen van afgelopen jaren zijn nieuwe antwoorden gekomen. O.a. over reviews en NPS. Jos legt het graag uit. En van uitleggen ga je het zelf steeds beter begrijpen en krijg je nieuwe inzichten. En die deelt hij dan weer in een nieuw boek ????

Ik kan onmogelijk het hele verhaal hier samenvatten, maar zijn top 5 om meer uit ambassadeurs te halen, verdient een vermelding: 

  1. Waardeer het...
  2. Zet ze in!
  3. Geef materiaal*
  4. Vraag hulp!
  5. A of B kennismaking? 

*Deze vind ik leuk om toe te lichten: Geef materiaal

Stel je verkoopt keukens. Je plaatst een keuken in een nieuwbouwhuis. Dan weet je dat die klanten bezoek gaan krijgen van mensen die hun nieuwe huis komen bewonderen. Wat geef je die klanten aan materiaal om aan hun gasten te geven als die "Wow, wat een prachtige keuken!" roepen? Een lekkere chocoladereep met leuke wikkel en natuurlijk je naam erop. Want klanten die complimenten krijgen over hun keuken, een cadeautje mogen geven en daar mensen blij mee maken... die worden zelf ook blij en dat resulteert al snel in superfijne klanten. (Mits je tijdens het hele proces van uitzoeken en plaatsen van die keuken natuurlijk ook de verwachting een beetje overtroffen hebt.)

Is het altijd makkelijk? 
Nee, volgens Jos is superfijne klanten verdienen zelfs supermoeilijk.

Bij deze dus de tip om dit leuke, nieuwe boekje te bestellen en door te bladeren. Wil je daarna eens sparren over de praktische invulling? Bel ons gerust. Ook Patricia Henderson en ik werken graag met superfijne klanten

Reactie toevoegen

Vul het veld 'Naam' in, alsjeblieft.
Vul een geldig e-mailadres in, alsjeblieft.
Vul het veld 'Reactie' in, alsjeblieft.
Wat is de som van 2 en 7?
Beantwoord de bovenstaande vraag, alsjeblieft.

Blogs en tips in je inbox?

Vul hieronder jouw gegevens in en ontvang onze blog en tips rechtstreeks in je inbox!

Gratis e-books

7 x 7 tips voor BLIJverkoop

Over winnende wetten, verborgen verleiders én extra tips voor leiding­gevenden!

Meer rendement uit training

Praktische tips om van trainingen een succes te maken.

Download nu