Kies (on)bewust! Vijf tips ...

Op de Horecava Amsterdam Rai bezocht ik natuurlijk de stand èn presentatie van onze samenwerkingspartner Consumatics. Wenda Kielstra en haar team doen onderzoek naar het onbewuste gedrag van mensen en geven advies hoe daar op in te spelen, genoemd neuromarketing. Het variëren met geur, kleur, lettertypes, beeld en bijv. menukaarten beïnvloedt hoe mensen zich voelen en dat heeft effect op hun besteding en dus jouw omzet! Lees hier de vijf tips die samenwerkingspartner Wenda gaf op de horecava 2014:

  • Zet de meest gezonde gerechten bovenaan of onderaan op de menukaart. Die gerechten worden namelijk het meest gekozen.
  • Plaats beelden van vers groente en fruit op de menukaart voor een gezond gevoel "wat ik hier bestel is goed voor me!" (en kook dan ook gezond natuurlijk!)
  • Gebruik kleinere borden; Nederlanders zijn gewend netjes hun bord leeg te eten en niet te luisteren naar hun maag! Ons brein bepaalt nav het bord en wat er nog op ligt of we voldoende gegeten hebben! Bij een buffet kun je ook kleinere opscheplepels gebruiken zodat men minder neemt.
  • Het laten zien van vers groente en fruit in je restaurant zorgt voor een gezondere keuze. Zet bijv. een fruitmand neer.
  • Geef keuze uit min. twee gezonde dingen, bijv. in een kantine: 2 salades ipv 1 zorgt ervoor dat gasten sneller een gezonde keuze maken.

Wil je meer leren over hoe je het onbewuste gedrag van gasten kunt beïnvloeden en daarmee de gastvrijheidsbeleving kunt verhogen? Als freelance trainer bij Consumatics leer ik je er graag meer over!

Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie.

Reactie toevoegen

Vul het veld 'Naam' in, alsjeblieft.
Vul een geldig e-mailadres in, alsjeblieft.
Vul het veld 'Reactie' in, alsjeblieft.
Bereken het volgende: 4 plus 9.
Beantwoord de bovenstaande vraag, alsjeblieft.